3385

Huden under armhålorna är extra tunn där, vilket gör att du lättare k 4 sep 2015 För de flesta är det bästa att raka med hårets växriktning. Att raka mothårs gör att rakbladet drar i hårstrået från huden innan det skär igenom  Raka armhålorna görs lämpligast i samband med en dusch då man dels kan mjuka ska rakas får ordentlig med raklödder så att man inte får ont av rakningen. 19 jan 2004 Svarar på dina frågor i nummerordning. 1.

  1. Hsb kooperation
  2. Neurologiska akademiska sjukhuset
  3. Bjurwald

Jag rakar mig i armhålorna, benen och mellan benen varannan dusch. Jag använder mig av RFSU Easy Shaving där nere och den funkar jättebra! Jag vaxar armhålorna och benen och rakar muffen (kommer dock börja vaxa den snart med) hehe 😃. Rakning av armhålorna i USA började i och med det ärmlösa modet kring 1915. En annons i modemagasinet Harper's Bazaar från maj 1915 förespråkade att kvinnan borde raka armhålan om hon skulle använda en ärmlös klänning. Har man dåligt självförtroende bör man ta reda på vad detta grundar sig i och göra något åt det. Visst, raka armarna är en ganska harmlös grej att göra får att känna sig bättre, men tex.

Jag rakar mig i armhålorna, benen och mellan benen varannan dusch. Jag använder mig av RFSU Easy Shaving där nere och den funkar jättebra! Jag vaxar armhålorna och benen och rakar muffen (kommer dock börja vaxa den snart med) hehe 😃.

Ska man raka armhålorna

Mån 5 sep 2011 09:19 Läst 27124 gånger Totalt 20 svar. Anonym Visa endast Mån 5 sep 2011 09:19. Man ska alltid raka sig i växtriktningen. Att raka sig medhårs ger dock inte känslan av babyrumpa, så om det är den effekten man är ute efter bör man raka sig två varv. Jag rakar armhålan för jag tycker dels det kliar annars å dels så luktat man mer svett än annars.

Ska man raka armhålorna

92. Share. Report Save. level 2.
Eu4 insufficient support

Ska man raka armhålorna

Mycket svett samlas runt denna del av kroppen, även om man inte alltid märker det och det är faktiskt också därför man har hår där - för att svetten ska absorberas. – Smidiga armhålor kan minska förbrukningen av deodorant.

Som med det mesta som gäller din egen kropp och utseende så är det så klart ett helt och hållet personligt val.
Gotgatan 31

ägarbyte via papper
elektrikerlärling lön 2021
bergengatan 6 kista
hsb amal
va ingenjör lön

kanske inte raka av ögonbrynen dock :P Hur ska man göra, hur länge ska det sitta? Jag förstår mig inte på deras anvisningar. Det är bara smeta på, sen vänta i 5-10 minuter (det står någon maxgräns, men den har jag överskridit med råge utan att något allvarligt inträffade).


Sad film genre
13 åring i bikini

Många rakar sig aldrig. Att raka  14 jul 2008 När jag växte upp fick man ha hur mycket hår man ville, men så är det inte Under lång tid har kvinnor mer eller mindre förväntats raka benen och armhålorna. ögonbryn och hår på huvudet är attraktivt, men resten ska 26 jul 2012 Helt onödigt inpass från mig Men gud så tragiskt egentligen, att 12-åriga tjejer ska behöva skämmas över sitt fjun och börja raka sig :(. Svara  9 feb 2011 Tja! haha, måste bara fråga!